__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"9bd08":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"9bd08":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)","hsl":{"h":341,"s":0.99,"l":0.01}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"9bd08":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Gratis Geschenk

Pelvic Health Yoga Programma

via de online-leeromgeving op eigen tempo werken aan een bekken in balans.


Complete aanpak voor een gezond bekken. Volledig online: vol met video oefeningen, tekst en visuele uitleg en zelfs audio. Door het gehele programma zit de unieke FEM-methode.  

De pijlers van het programma:

Het uitgangspunt is het herstellen van je bekkenfunctie die in relatie staat met de conditie van je fysieke, emotionele en mentale lichaam. Het geven van inzicht en verlichting rondom bekkenproblematiek. Je wordt je bewust van je houding en stand van je bekken en verbeterd deze, net als de spierspanning rondom het bekken. We besteden ook aandacht aan je bekkenbodem en ademhaling: het vinden van een balans tussen rust en activiteit. Het opbouwen van vertrouwen, kracht, coördinatie en stabiliteit van de spieren rond het bekken staat ook centraal.

Anatomie van het bekken

Omdat de ervaring heeft geleerd dat ALS je als vrouw:

  • begrijpt hoe je bekkengewricht werkt,
  • waar je bekkenbodemspieren aan bevestigd zitten m.a.w. hoe ze liggen,
  • welke (lichamelijke) processen zich afspelen in het bekken,

je het belang van een gezond bekken gaat inzien en dus met veel meer toewijding bezig bent om je dit te gaan realiseren. Het wekt de innerlijke motivatie op!

Je leert tijdens dit onderdeel op een duidelijke en laagdrempelige manier informatie tot je nemen over de botstructuur, de verschillende spierlagen en de eigenschappen van dit fascinerende lichaamsdeel.

In contact komen met bekkenbodem


Je gaat op onderzoek uit in je eigen lichaam. Nadat je de eenvoudige uitleg over de anatomie van het bekken hebt eigen gemaakt, wordt dit ineens een stuk gemakkelijker.

Je gaat je aandacht brengen naar wat je voelt voor gewaarwordingen. Door heel bewust de focus op je bekken te leggen met simpele oefeningen en in verschillende houdingen.

Van hier uit vertrekt voor jou de reis naar een balans terug in je bekken creëren. 

Lichaamshouding en stand van het bekken

De ergonomie speelt een belangrijke rol in het geheel. Het is een zeer belangrijke sleutel tot herstel van de balans van een gezond functioneren van het bekken

Een correcte stand van het bekken en de juiste lichaamshouding tijdens je dagelijkse activiteiten zorgen ervoor dat het ongemak waarvan je last hebt terug gedrongen wordt. Omdat de spieren, banden en gewrichten op deze manier kunnen zorgen voor een optimale bloedtoevoer en aansturing van de zenuwen

Alleen zo kan je als resultaat gezonde bekken(bodem)-spieren verkrijgen. En bekkenklachten zoals: urineverlies, bekkeninstabiliteit, steeds terugkerende pijn in lage rug (bijvoorbeeld tijdens je maandelijkse cyclus) en spanning in onderbuik onder controle krijgen en verminderen.

Bekkenbodemoefeningen

Yes, hiernaar was je opzoek! Duidelijk stap voor stap uitgelegt. De 3 magische stappen en in combinatie met de juiste ademtechnieken. Dit is écht de sleutel tot de deur van succes. Hij wordt je aangereikt, gebruik je hem dan ook?

Alle bekkenbodemoefeningen staan gebundeld bij elkaar. Van makkelijk via intermediate naar uitdagend. Voor elk niveau.

Zowel kracht-training als duur-training. Oftewel het effectief samenknijpen en dit helpen zo lang mogelijk, wat nodig is, vol te houden. En dit terwijl je óók je lichaam beweegt. ;)

Zoals in echt dagelijkse situaties.

Verstevigende yoga oefeningen

Je bent je bewust geworden van je lichaam én de stand van je bekken. Nu ga je deze blijvend verbeteren, net als de spierspanning rondom het bekken.

Dit doe je via specifieke yoga poses, zodat je lichaam die correcte lichaamshouding steeds beter terug kan toepassen in je dagelijkse leven. 

Het opbouwen van vertrouwen, kracht, coördinatie en stabiliteit van de spieren rond het bekken staat dan ook centraal in dit deel van de training.

Naast de talloze filmpjes met duidelijke uitleg, ook uitgeschreven informatie over hoe je handelingen en ergonomie tijdens je dagelijkse activiteiten het beste kunt respecteren.

Chakra Yoga en Theorie

De energie stroom opwekken in het bekken via specifieke yoga oefeningen die je de energetische energiewielen (chakra's) stimuleren om de disbalans te transformeren naar balans. Als het ware een reset van je bekken.

Daarnaast leer je over de wisselwerking (of connectie) tussen jouw lichamelijke ongemak én de mentale-emotionele kenmerken die huizen in jouw systeem. De big WHY is it happening to me....

In dit deel raak je vertrouwt met gericht lichaamswerk, gronding en visualisatie i.c.m. de daarbij behorende nieuwe overtuigingen. Dit is mede een andere sleutel tot het openen van de deur naar een gezond systeem.

Deze informatie en yoga lessen geven de holistische benadering die elders ontbreekt om jouw bekkenklachten te doen verdwijnen.

Online begeleiding

Thuis vanuit je eigen veilige plek, vanachter jouw computer, laptop, tablet of gsm inloggen in de online-leeromgeving.

Plaats en tijd kun je dus helemaal zelf inplannen, naar gelang jouw keuze.

Daarnaast is het mogelijk om online begeleiding te krijgen. Dit kunnen 1 op 1 sessie zijn of groepmeetings mee doen die bestaan uit bijvoorbeeld: oefeningen doen, Q&A uur of een yogales live mee volgen. Telkens worden de data en uur tijdig gecorrespondeerd via mail.

Kun je niet aanwezig zijn? Terug kijken in de academie is altijd mogelijk. 

Recentelijk heb ik meegedaan aan het Pelvic Health Yoga 1 op 1 programma van Jennifer. Zij creëert een veilige omgeving waarin je zaken gerelateerd aan je bekken zonder schroom kunt bespreken of vragen. Daardoor en door de oefeningen kan ik nu beter bij mijn gevoel komen en is de emotionele lading die voor mij hierbij hoorde er vanaf gegaan. 

Ook is alles heel duidelijk uitgelegd en kreeg ik specifieke tips voor mijn situatie. Hopelijk lukt het vanuit hier voor mij om steeds weer meer ontspanning in het bekken te kunnen laten ontstaan. 

Dankjewel voor de fijne en persoonlijke begeleiding Jennifer!

Denise Jacobs / Performance Dance Geografe

Online DIY
 

Voor de doe-het-zelver met intrinsieke motivatie. Via zelfstudie de oefeningen implementeren in je dagelijkse leven.

 

Euro

 

197,00

 
  • online leeromgeving
  • 1 jaar toegang
  • in eigen tempo, dag en tijd
  • zelfstudie
  • via filmpjes, audio en textlessen oefeningen doen
  • levenslang besloten facebookgroep
  • bonus materiaal
Online + 1 op 1 sessies
 

Persoonlijk maatwerk tijdens de 1 op 1 begeleiding van de instructeur. Live-online afgestemd op jouw klachten, noden en gewenste resultaten.

 
Euro 

497,00

 
  • online leeromgeving
  • 1 jaar toegang
  • in eigen tempo, dag en tijd
  • gratis intake
  • 2x per maand live online groepsmomenten (terug te kijken in de online-leeromgeving). T.w.v. 300,- Euro.
  • 4 x 1 op 1 sessie van een uur, afgestemd op jouw persoonlijke situatie. T.w.v. 240,- Euro.
  • via filmpjes, audio, textlessen oefeningen doen
  • levenslang besloten facebookgroep
  • bonus materiaal

Middels het online pelvic health yoga programma heb ik inzicht gekregen in de juiste stand van mijn bekken en hierdoor heb ik dat geoptimaliseert in mijn eigen lijf. Jennifer legt dat in kleine stapjes uit middels korte filmpjes en dat maakt het goed bruikbaar en ik nam de informatie daardoor ook makkelijk op. Jennifer is verder een zeer kundig en vriendelijk persoon. Kortom deze online-leeromgeving is een echte aanrader.

Thessa Thijs / Yogadocent

Waarom voor Bekkenspecialist kiezen:

Uit eigen ervaring weet ik hoe het is om het ongemak te hebben van langdurig urineverlies na je bevalling. Bekkeninstabiliteit tijdens of na je zwangerschap en de maandelijkse terugkerende pijn in lage onderrug of krampen in de onderbuik zijn ook gekend.

Door mij, als Pelvic Health yoga instructeur:

  •  te specialiseren in het vrouwelijk bekken door diverse opleidingen, bijscholingen en workshops 
  • een aantal jaren te werken met verschillende vrouwen, zwangeren, postpartum en in de overgang,

heb ik mezelf als deskundige en expert weten te profileren.

Vanuit jouw vertrouwde omgeving

Je kijkt vanuit je eigen veilige huiselijke sfeer naar het verhaal van jouw vrouwelijke bekken.

Online en op eigen tempo

Je kan zelf bepalen wanneer je online de lessen volgt, je kunt 24/7 inloggen van waar je wilt.

Gun-factor

Gun jezelf een stabieler leven zonder zorgen, ongemak en gênante problemen.
Gun jezelf een pijn vrij leven vol stabiliteit en flexibiliteit met een bekken in balans.

Taboe doorbrekend

We benoemen de dingen gewoon bij de naam, waardoor de zwaarte eraf gaat. Hierdoor voel jij je comfortabel en vrij om te kunnen werken met je eigen gewaarwording, lichaam, energie en emoties.

Het online gedeelte ziet er mooi en overzichtelijk uit! Ik vind dat het een duidelijke opbouw heeft, eerst een stuk anatomie, duidelijke tekst en met plaatjes nog beter te begrijpen. Fijn dat het in kleine stukjes is opgedeeld.

De oefeningen zijn ook fijn/goed. Door de oefeningen kun je (weer) bewust worden van het bekkenbodemgebied. Fijn dat daar ook verschillende oefeningen voor zijn. (ook die we tijdens de 1e zoommeting hebben gedaan) Ik ben ook van mening dat de bewustwording goed moet zijn voor je verder kunt gaan met oefeningen. Contact maken met het gebied dus.

Dat je alles hebt opgedeeld in kleine stukjes zorgt ervoor dat je het makkelijker leest/bekijkt dat is dus wel makkelijk als het druk is of de kleine veel aandacht vraagt. Ik heb nu niet het gevoel dat ik een "studie" moet doen en een hele avond kwijt ben.

De oefeningen zijn prettig om te doen, niet ingewikkeld waardoor je ze dus een beetje kunt integreren in de dag. Met de kleine op de arm je heupen wiegen/draaien. Zittend achter je laptop aan en ontspannen.

Handig dat je onder de filmpjes kunt reageren.

Anita Kappinga / Mama van Vincent

>