__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"9bd08":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"9bd08":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)","hsl":{"h":341,"s":0.99,"l":0.01}}},"gradients":[]},"original":{"colors":{"9bd08":{"val":"rgb(19, 114, 211)","hsl":{"h":210,"s":0.83,"l":0.45}}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Gratis Geschenk

Wekelijkse groepslessen.


Gaan door op diverse locaties en eventueel ook via een online verbinding vanuit de eigen yogaruimte.

Postnatale mama-baby yoga

Yoga voor na de zwangerschap. Vanaf 6 weken. Werken aan je spierkorset: o.a. rug, buik en bekken. En deze de stabiliteit terug geven die het nodig heeft voor een vitaal en veerkrachtig lichaam. Voorkom verzakking van je buikorganen door te zorgen voor gezonde bekkenbodemspieren.


Reeks van 4 lessen in kleine groepjes waarbij je samen met je baby vanaf 6 weken na de bevalling aan kan deelnemen (10 weken na sectio/keizersnede).

We werken met oefeningen en yoga houdingen rondom het sluiten van het bekken en het spierkorset, welke naarmate je zwangerschap en tijdens de geboorte enorm is wijder geworden.

Ook verstevigen we de buik-, bil-, been- en rugspieren via simpele, doeltreffende yoga oefeningen en technieken. Zodat we opnieuw stabiliteit creëren, wat zeker welkom is nadat je lichaam zo’n transformatie heeft meegemaakt.

Daarnaast openen we onze de borst, versterken we de rug en schouders, waar je lichaam je dankbaar voor zal zijn. Dit is zeer aangenaam aangezien je als moeder door het geven van (borst)voeding en dragen van je kindje een veel naar voren toe gerichte lichaamshouding hebt. 

Uiteraard ontbreken de specifieke bekkenbodemoefeningen, waarom de bekkenspecialist bekend om staat, niet.

  • Baby en (borst)voeding vriendelijke lessen.
  • Er is gelegenheid en ruimte om de oefeningen samen te doen met je kindje of alleen.
  • Ruimte en tijd voor uitwisseling van ervaringen mbt zwangerschap, bevalling en kraamweken/postpartum periode.
  • Emotionele en mentale ondersteuning in al het nieuwe. (je bent welkom zoals jij je voelt, ook jouw postnatale depressie is welkom).

Britt

Mama van Eline

Fijne lesgeefster, veel ervaring, weet waarover ze het heeft. Aangename sfeer en veel persoonlijk advies. Top.

Stephanie

Mama van Bastiaan

De postnatale yoga die je samen met je baby volgt is heel handig en borstvoedingsvriendelijk. Ik vond het geweldig! Jennifer heeft voor de verschillende kwalen na de zwangerschap en borstvoeding oplossingen. Zelfs de kwalen waarvan je denkt: " is dat normaal?" En samen aan de bekkenbodem werken is veel leuker dan thuis

Happy Hips YOga

Het beste van 3 yoga-stylen gecombineerd in een les. Chakra yoga, Yin yoga en Pralaya yoga. Dit betekent: Activeren, stabiliseren, verstevigen, openen en werken op bindweefsel niveau. Maar ook onthaasten, ademwerk en gronden. En dat vertrekkend vanuit het bekkengewricht. Met als resultaat een vitaler bekken en lichaam. Maar ook de ervaring dat de tijd die je buiten de yogamat doorbrengt ook ontspannen en soepel kan verlopen.

  • Ben jij toe aan ruim 1 uur quality time met jezelf om terug in balans te geraken en je batterij op te laden?
  • Lijkt het je heerlijk om de vele prikkels en stress van de dag letterlijk van je te laten afglijden?
  • Wil je graag mindfull en in alle rust op de yogamat kunnen afstemmen wat je lichaam en geest nodig heeft, zodat de tijd die je buiten de mat doorbrengt ook zo ontspannen mogelijk kan verlopen?
  • Wil je jouw lage rug ontlasten?
  • Wil je jouw bekken resetten?
  • Bekken klachten transformeren naar een vitaal lichaamsdeel?

Neem dan deel aan de Happyhip yoga groepslessen!

De lessen, welke in een rustig tempo op gebouwd worden, zijn zowel voor beginners, als voor gevorderden. Tijdens de les worden verschillende zittende en half-liggende houdingen aangenomen waarin we steeds een kleine dynamische beweging blijven maken. Altijd gebasseerd op het activeren, stabiliseren, verstevigen maar ook openen, flexibel maken en stretchen van spiergroepen die rondom de bekken zitten. De lichaamsdelen die aanbod komen zijn benen, billen, heupen, buik en rug. We gaan uit van het principe: met zo min mogelijk inspanning het optimale behalen. Dat maakt deze vorm van yoga naast effectief ook heel ontspannend.

Je gebruiken hulpmiddelen ter ondersteuning. Dit kunnen zijn: dekens, kussens, bolsters, rollen, extra matten, foam blokken,…. maar ook vanuit thuis bijvoorbeeld, als het online doorgaat: stapel boeken of tijdschriften, centuren of riemen, een extra sportmat, grote strandhanddoeken, fleece dekens en/of sierkussens uit de zetel. 

Tijdens elke les maken we contact met de adem, zoals het op dat moment is, of beoefenen een bepaalde techniek. Dit doen we zowel voordat de les begint, tijdens als tijdens de eindontspanning. Ademwerk is een belangrijke tool tijdens deze vorm van yoga. Omdat ons bekkenbodem op onze middenrif reageert. 

Bewust naar je lichaam luisteren wat het je verteld. Voelen zonder oordeel en met nieuwsgierigheid gewaarwordingen in je lijf constateren. Dat zijn andere key elements die we gebruiken. 

We geven in de eindontspanning ons fysieke lichaam de ruimte en tijd om volledig in de ondergrond weg te zakken, we aarden. Zo kan (volledige) overgave gecreëerd worden en kan het lichaam, als wel de geest, de gelegenheid krijgen om zich letterlijk gedragen te voelen. Waardoor de stress letterlijk van zich afglijdt. Zodat je kan onthaasten, uitrusten en herbronnen.

Door de zelfgecreëerde ontspanning laden we onze interne batterij weer op met Prana (levensenergie). En geven we positiviteit, rust en ontspanning de gelegenheid om te manifesteren.

  • Een deel van de houdingen bestaan om flexibiliteit te creëren in het heupgewricht en lage rug. Andere oefeningen zijn om energie op te wekken in het bekken. We werken aan de basis van het herstellen van de bekkenfunctie. Stand van het bekken en de correcte basis spierspanning rondom het gewricht staan centraal.
  • Veel al liggend of zittend maken we connectie met verschillende lagen in het lichaam: spieren, gewrichten en bindweefsel. We tunen-in op de lichamelijke gewaarwordingen en creëren ontspanning, versterken en versoepelen ons lijf en met name het spierkorset (core) en bekken. Weg uit de rat-race, terug naar de rust en ruimte in jezelf door je te laten begeleiden door je eigen adem. Je komt lichamelijk, geestelijk en emotioneel weer tot rust en in terug in balans.
  • De houdingen in de eindontspanning worden voor een aantal minuten aangehouden, zodat er voldoende tijd is om volledig in de pose te zakken. Zo kan (volledige) overgave gecreëerd worden en kan het lichaam, als wel de geest de gelegenheid en tijd krijgen om zich letterlijk gedragen te voelen. Zodat het zich kan onthaasten en opladen met energie.
  • De poses en opbouw zijn zorgvuldig geselecteerd. Per groepsles kan worden afgestemd op specifieke vragen van de deelnemers.

Gun jezelf ruim een uur me-time: Quality Time met jezelf om terug in balans te geraken. Vanuit je bron voelen wat jij nodig hebt de tijd die je buiten de yogamat doorbrengt, zodat je ook dan in de ontspanning kan blijven.

Gun jezelf deze vorm van yoga welke bijdraagt aan herstel van je bekken, een burnout, een recuperatie van een ziekte of operatie. OF is meer het terug in balans zetten van de toewijding die je vaak aan anderen geeft door tijdens deze me-time yogales voor jezelf te zorgen?

1 uur en een kwartier op een zachte manier bewust afstemmen op je lichaam. En het geven wat het nodig heeft en verdiend: namelijk herbronnen vanuit zichzelf.

Martine

IT-medewerkster

De lessen zijn in kleine groepen en Jennifer neemt haar tijd om iedereen persoonlijk te helpen. Aangezien ik reeds een aantal blessures heb is dit zeer mooi meegenomen. Ik merk trouwens na vier sessies reeds meer beweeglijkheid in mijn schouder die toch dik drie jaar bevroren was.

Sylwia

Winkelmedewerkster

Ik ben nog steeds dankbaar voor de yoga sessies die ik met jou kon meemaken. Jij bent heel professioneel en gepassioneerd door jouw job!

Larissa

Zwangere mama

Was super leuk én ik ben met minder pijn geëindigd dan dat ik begonnen was.

Katelijne

Ziekenhuis medewerkster

Bedankt voor de fijne lessen, ik heb het nodig en het doet altijd deugd. Je doet dat goed!

Individuele / Therapeutische Yoga sessies

Privé begeleiding om jouw persoonlijke en onderliggende klacht in kaart te brengen. Waarbij de handelingen en oefeningen aangeleerd worden om de disbalans op te gaan heffen.

Versterken en krachtiger maken, daar waar het mag. En versoepelen en flexibeler maken, daar waar het nodig is.

Het lichaam ontlasten van de voorkeurshouding en terug naar de natuurlijke uitlijning (ergonomie) brengen. Daarnaast kunnen Pralaya strength & stability yoga technieken gericht op jouw probleem of noden specifieke lichamelijke klachten zoals ongemakken, pijn, letsels of blessures verminderen en worden voorkomen.

De oefeningen zijn in essentie gericht het creëren van sterke en gezonde spieren. Wat globaal resulteert in een krachtiger en flexibeler lichaam. Een correcte lichaamshouding terug realiseren waardoor een evenwichtige verdeling van de druk over de gewrichten ontstaat. Hierdoor verdwijnen pijn, overbelasting, irritatie, ....

Het is een feit dat een ergonomischer, beter doorstroomde, leniger en gezonder lichaam veel vitaliteit, kracht, vreugde en emotionele groei met zich mee kan brengen.

Hanne

Lerares lagere school

Ontzettend bedankt voor die paar simpele maar ohh zo doeltreffende oefeningen. De pijn in mijn schouder was snel verminderd en ben zo blij dat die blessure nu niet meer dominant aanwezig voelt. Ik kon mijn arm binnen no-time weer gewoon gebruiken. Ik ben zo opgelucht en voel ook dat ik nu een veel betere houding kan aannemen. Ik voel me energieker.

>